Dieta wspomagająca pamięć i koncentrację

Intensywna praca mózgu związana jest z większym zapotrzebowaniem na energię, dlatego też w trakcie nauki należy zadbać o odpowiednią dietę, bo tylko wtedy organizm będzie mógł wyprodukować jej odpowiednią ilość. Co jeść, by poprawić swoją pamięć i koncentrację? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

  1. Produkty bogate w witaminy z grupy B, szczególnie niacynę i cholinę, które odpowiadają za właściwą pracę układu nerwowego. Znajdziemy je przede wszystkim w soi i pieczywie pełnoziarnistym. Oprócz nich warto sięgnąć po tuńczyka, wątróbkę, mięso z indyka, fasolę, groch, ziarna słonecznika oraz orzeszki ziemne.
  2. Produkty zawierające lecytynę, odpowiedzialną za właściwą pracę neuroprzekaźników. Jej spore ilości pojawiają się w orzeszkach ziemnych, soi i kiełkach pszenicy, więc warto je dodać do swojego menu.
  3. Produkty pełne żelaza, który odpowiada za transport tlenu do komórek. Największą zawartością żelaza mogą pochwalić się orzechy, rośliny strączkowe, warzywa zielone oraz produkty zbożowe. Poza tym jego sporą ilość znajdziemy w czerwonym mięsie, podrobach i kaszance. Więcej o znaczeniu żelaza dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i skutkach jego niedoborów poczytacie tutaj: www.poradnikzdrowie.pl.
  4. Produkty zawierające w składzie cynk. Aby uzupełnić jego braki w organizmie należy sięgnąć po ostrygi i pestki dyni.
  5. Produkty bogate w magnez, który jest niezbędny do prawidłowego przewodzenia impulsów nerwowo-mięśniowych. Żeby dostarczyć jego właściwą ilość organizmowi należy sięgnąć po kakao, kaszę gryczaną, groch, gorzką czekoladę i orzechy laskowe.
  6. Produkty zawierające potas, który wpływa na właściwe dotlenienie mózgu. Jego największą ilość znajdziemy w awokado, winogronach, bananach, pomarańczach, morelach, mango, nektarynkach, brzoskwiniach oraz pomidorach i ziemniakach.
  7. Produkty, w których składzie obecny jest kwas linolowy wpływający na pamięć i koncentrację. Źródłem tego składnika są ryby i tłuszcze roślinne.
  8. Ponadto wzbogać swoją dietę o siemię lniane, zieloną herbatę, dynię, śliwki oraz preparaty, w których składzie pojawia się miłorzęb i żeń-szeń. Unikaj natomiast alkoholu, zbyt dużej ilości kawy i kofeiny oraz papierosów.